這次要來介紹一位台灣的歌手

"?te壞特"

擁有獨特復古的嗓音的他

唱起Lo-Fi Hip Hop 帶給人慵懶、微醺的感覺

仿佛自身小酒館那樣舒服放鬆

是個非常適合邊喝酒邊享受的歌曲呢!

這首主要在述說思念一個人,到了深夜時分依舊

"睡不著"

 

 


睡不著

詞 / 曲:?te , Tower da Funkmasta 編曲 / 製作:Tower da Funkmasta


It's 5 A.M.

現在是凌晨5點鐘

Can't fall asleep again

已經無法再入睡

Trying so many ways

嘗試了很多方法

Counting from one to ten

從一數到十

Feel the pattern of breath

感覺到呼吸的頻率

Soon turn off my brain

我關掉大腦

And I dream about ya

我夢見了你

And I dream about ya

我夢見了你


I miss the way how you call my name

我想念你叫我名子的方式

I miss the smell when lying in your bed

我想念你在床上殘留的氣味

I miss the finger running through my skin

我想念你的觸碰我的肌膚

And now it stays only In my dream

但現在,這只停留在我的夢裡


It all went so well

這一切都很美好

Until the morning came

一直到早晨來臨
And you were gone

而你走了

It all went so well

這一切都很美好

I wish that time would stop

我希望時間停在這一刻

When I turn off the alarm clock

直到我關掉早晨的鬧鐘

Aretha 睡不著

 

Billie 睡不著
 

Chaka 睡不著
 

我也睡不著

Duffy 睡不著

 

Ella 睡不著
 

Fergie 睡不著
 

我也睡不著


Your pretty face

你美麗的臉龐

Caught my eye when we first met

我們第一次見面就吸引了我的注意

Just you and me, We're going out today

我們今天要單獨出去約會

We were talking

我們暢談甚歡

Smoothly

順利
You took off glasses

你摘下了眼鏡

I saw your eyes in bella green (in bella green)

我看到了你那美麗的碧眼


I miss the way how you call my name

我想念你叫我名子的方式

I miss the smell when lying in your bed

我想念你在床上殘留的氣味

I miss the finger running through my skin

我想念你的觸碰我的肌膚

And now it stays only In my dream

但現在,這只停留在我的夢裡



It all went so well

這一切都很美好

Until the morning came

一直到早晨來臨

And you were gone

而你走了

It all went so well

這一切都很美好

I wish that time would stop

我希望時間停在這一刻

When I turn off the alarm clock

直到我關掉早晨的鬧鐘


Aretha 睡不著

 

Billie 睡-不著
 

Chaka 睡不著
 

他們都睡不著

Duffy 睡不著

 

Ella 睡不著
 

Fergie 睡不著
 

我也睡不著

 


歡迎轉載~請表明出處

arrow
arrow

    ZukaY.C 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()