今天要來介紹一位最近療癒系美國歌手

Alec Benjamin 艾力克 班傑明

當時他在Shawn Mendes、Troye Sivan的巡演會場

外面的停車場做街頭表演而被發跡,

而這次他的最新單曲 Oh My God 噢我的天啊

是在述說成名後也不要迷思了自己

永遠要記得自己的初衷

是一首充滿希望的好歌曲

推薦給大家

 


Oh My God

 

Looking at the pictures I keep on my shelf

看著我很久之前放在架子上的照片

'Cause it's been so long since I've looked like myself

這張照片看起來怎麼好像是我自己

Burn another candle down

又燃燒完一支蠟燭

Burn another candle down

又燃燒完一支蠟燭

Running low on patience, running low on fumes

忍耐力下降,煙味消散

I'm never gonna make it halfway to the moon

我永遠都不會半途而廢

But it's too late to turn around

但這時候轉身已經太晚了

But it's too late to turn around

但這時候已經來不及走回頭路了

 

I'm running out of oxygen

缺少氧氣,呼吸難耐

I'll never be the same again now

我再也不會犯一樣的錯誤了

Same again now

一些錯誤

 

Oh my god, I can't remember

噢我的天啊!我不記得了

Who I was just last December

去年12月,我是誰到底做了甚麼?

What have I done, how did I get here?

我做了甚麼?我怎麼到這裡的?

What have I done?

我到底做了些什麼?

Oh my god, look in the mirror

噢我的天啊!看看鏡子底的我!

I was young, nothing to fear once

我還年輕!沒什麼好害怕的啊!

What have I done, how did I get here?

我做了甚麼?我怎麼到這裡的?

What have I done?

我到底做了些什麼?

 

Maybe I was foolish, I guess I was naïve

也許我很愚蠢,我想我太天真了

I didn't know what I had, and I thought I had to leave

我不知道自己擁有什麼,我以為我必須離開

I wish that I was homeward bound

我希望我能快點回家

I wish that I was homeward bound

我希望我能快點回家

I'm searching for a signal, holding out my phone

我將手機往外伸,正在找尋訊號。

Have I gone too far, am I on my own?

我好像獨自一人走得太遠了

No one here to hold me now

現在沒有人過來抱我

No one here to hold me now

現在沒有人過來抱我

 

I'm running out of oxygen

缺少氧氣,呼吸難耐

Can't help but wish I'd stayed

我不經希望自己能留下來

I'm lost just like Will Robinson

我迷路了,就像威爾.羅賓遜一樣

Or rocket man in space

或者是在漂流在宇宙的太空人

 

Oh my god, I can't remember

噢我的天啊!我不記得了

Who I was just last December

去年12月,我是誰到底做了甚麼?

What have I done, how did I get here?

我做了甚麼?我怎麼到這裡的?

What have I done?

我到底做了些什麼?

Oh my god, look in the mirror

噢我的天啊!看看鏡子底的我!

I was young, nothing to fear once

我還年輕!沒什麼好害怕的啊!

What have I done, how did I get here?

我做了甚麼?我怎麼到這裡的?

What have I done?

我到底做了些什麼?

 

Mmm, mmm

Mmm, mmm

 

Oh my god, I can't remember

噢我的天啊!我不記得了

Who I was just last December

去年12月,我是誰到底做了甚麼?

Who I was just last December

去年12月,我是誰到底做了甚麼?

Oh my god

噢我的天啊!

 

Oh my god, look in the mirror

哦我的天啊!看看鏡子底的我!

I was young, nothing to fear once

我還年輕!沒什麼好害怕的啊!

What have I done, how did I get here?

我做了甚麼?我怎麼到這裡的?

What have I done?

我到底做了些什麼?

 

Mmm, mmm

Mmm, mmm


 

歡迎轉載~請表明出處

arrow
arrow

    ZukaY.C 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()